30 Eylül 2013 Pazartesi

KIZ KUŞU.

                                              lâ tahzen

Yükseklik korkusu olan bir kuştum ben o zamanlar
Ağzımda gökyüzünün özlemi
Sırtımda kanatlarımdan ağır bir pardösüyle yürürdüm.
Ellerimde yağmuru çağıran ıslaklık çoğalırdı.
Ağaç diplerinden nemli lalekovanlar toplardım sarı ellerimle.
Ellerim sarı,
avuçlarım mandalina kokardı.
Ellerimi çiğle yıkardım.

Annem körpecik bir kadındı
Geceleri ipe mısralar dizip balkonda kurutmayı
ondan öğrendim.
Gecelerimiz akşam sefası kokardı
Kibrit kutusunda akşamsefası tohumu biriktiren
bir kuştum ben o zamanlar
Acımı şiirle yamardım.

Özgürlüğü türkülerden dinlerdim en güzel
Aşkları şiirlerden
İnsanlar en çok filmlerde sevişirdi mesela
Fesleğen balkonumdan çok şiirime yakışırdı.
Hayalleri gökyüzüne sığmayan
bir kuştum  ben o zamanlar
Hayallerimi maviye boyardım.

Sanki yağmur hiç dinmese hiç mutsuz olmam sanardım
Bütün yarım şiirleri yağmurla tamamlardım.
İs kokan bir yastıkta uyurdum geceleri
Dilimin dönmediği dualar okurdum.
Allah babasına sığınan bir kızdım ben o zamanlar.

-Kuş olsak ilk ben vurulurdum.-
                                    innallahe meânâ.

2 yorum: